.annorlunda tvätt

Nu dök det upp, kortet. I tvättmaskinen!
Hoppsan.

Fast det var inte mitt fel. P lägger det alltid i sina fickor och så hade han lagt in byxorna i badrummet, där vi haft värsta tvättberget efter alla lakan och handdukar och sånt som gått åt nu under magsjukeperioden. Vi har hamnt efter en del med tvätten, och även om vi tog en tid i tvättstugan så orkade vi inte gå ner den kvällen eftersom vi båda mådde dåligt.
Men nu idag har jag tvättat 3 maskiner kläder, som fått vänta till förmån för att nerkräkta lakan skulle hinna tvättas och torka (måste skaffa en tvättställning till, vi har två, en stor med vingar och en mindre, och så den över badkaret. Funkar i normala fall fast detta är ju inget normalt fall, hoppas jag) och äntligen är vi ikapp.
Men det blev ju så att jag bara hivade i kläderna i maskinen, bara det var samma färg så var det okej, och nu var det en svart tvätt och jag visste ju att P kollat i alla fickor han kunde hitta när han letade efter kortet. Så antagligen hade det ramlat ur fickan och låg där nånstans i tvättkorgen och så fick jag med det.
En lång beskrivning för en kort (haha, kort som i icke-lång alltså) historia.

Nu är det bara att hoppas på att kortet klarade en 40 graders tvätt! P ska kolla sen när han tar en sväng till affären.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0