.slottsskogen

Idag var vi i slottsskogen. Helt underbart, vi kunde inte åkt en bättre dag. Imorgon ska det vara strålade sol och 26 grader varmt, och idag var det runt 24 och lite molnigt. Perfekt!
Det var nästan folktomt, om man tänker på hur fullt av människor det brukar vara. Och det var alldeles lagom varmt att sitta  och fika, gå omkring och leka.
Först när vi kom dit åt vi plättar. Jag hade gjort lite kokta ägg till barnen också, iallafall A brukar vara dålig på att äta plättar. K åt bara vitorna så det slutade med att A sprang runt med 3 gulor i handen... hm.

Sedan gick vi till barnens zoo och de tittade på höns, kaniner, grisen och undulater. Och klappade getterna såklart. Därefter tog vi en sväng runt djurhagarna och såg på fåglar, dovhjortar, älgar och hästar. En av dem hade ett litet gulligt föl.'

Efter det letade vi upp den stora lekparken, och barnen hade superkul! Sedan satte vi oss i gräset och åt pastasallad, innan vi gick tillbaka till lekparken igen. Vi åkte vid 12.30 och kom hem vid 19.30 ungefär.  Då blev det snabbdusch av smutsiga barn, välling och hopp i säng.

A var så rolig. Hon skulle bajsa när vi var i lekparken, och sprang iväg helt målmedvetet. Jag gick efter henne och frågade vart hon skulle.
"Pottan!" var svaret. Var hon nu skulle hitta en potta mitt i slottsskogen var ju en annan sak... men hon visste minsann vart hon skulle gå, mot en trappa och uppför den och längst med gångvägen... tillslut fick jag henne att vända om och vi gick tillbaka till P och K som lekte vid tåget. Fast hon tjurade lite, hon skulle ju hem och bajsa ju...
Men vi hade inte så mycket till val än att hon fick göra det hon skulle i blöjan, så fick jag byta på henne sen.

K lekte lokförare, han klättrade och klängde och kröp i rör och åkte den största rutchkanan flera gånger.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0