.om dotter

Idag monterade vi ner skötbordet. Onödigt att ha det kvar, A går ju på pottan hela dagarna, och de ytterst få blöjor hon behöver går att ta av och på när hon står. Skönt att slippa det, faktiskt. Skötbordet alltså.

A kan sjunga både imse, vimse spindel och lilla snigel. Dessutom har hon hittat på en sång själv. Den går:
Dansa tiger, dansa tiger, dansa....
Hon är så söt!
Hon har ett eget namn på K. Hon kallar honom Öjoj.
Hon är bestämd och vet vad hon vill. Och inte vill. När hon ska sova blir hon förbannad och ligger och skriker och snyftar. Om jag försöker lugna henne med en sång får jag höra ett "Töst!" och försöker jag klappa lite lugnande på huvudet slår hon bort min hand och skriker "Luuuta!"
Hon upprepar ord och det låter otroligt gulligt. Särskilt de hon inte kan säga på riktigt. Men hon försöker.
När det ringer vill hon alltid prata. Hon håller ena handen för örat och säger: "Pata pappa!" eller "Pata mommo!" Idag fick hon prata en stund med mormor och när hon fick luren log hon glatt och sa "Hej mommo!"
Gullunge!


Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0