.olycka

En liten olycka som kunde blivit värre än det var. A sprang i hallen, snubblade och körde pannan rakt in i hörnet på cd-hyllan.
Blev en stooor bula med ett illrött jack i mitten. Stackars plutta. Hon var så ledsen, och jag kylde med kall tvättlapp. Fast hon lugnade ner sig ganska snart. Kom några små bloddroppar efter kanske tio minuter, och jag satte på ett av K´s döskalleplåster. Det fick bara sitta i några minuter, sedan slet A bort det.
Nu när vi precis kommit hem från dagis så ser det iallafall bättre ut, inte lika blått och svullet.

Hon älskar verkligen att åka framåt, så jag ska nog inte vända tillbaka vagnen. Hon är ju stor nu, 16 månader. Idag såg hon fler hundar("Mamma, lovven! Mamma...lovven!") och fåglar ("Lovve!" "Ja, titta pippi!" "Pi pi").
Vi såg en mås, och jag sa till K att en del fåglar heter mås, och en del kråka och en del sparv.
K: Och en del fåglar heter bajs.

Hahaha.

När han var lämnad på dagis och vi gick ut genom grinden tjatade A om hundar igen. Såg ingen, men hörde en som skällde. Vovovovovov sa A. Hon kommer nog älska att vara hos mormor och hunden Boy!

Nu ska jag göra mig lite frukost. Makrill-mackor och oboy. Mums!

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0