.mat

Nu sitter jag här igen. K är på dagis, A leker. Snart ska hon få lite lunch och ny blöja. Jag vet inte om jag har så mycket att skriva, är nog mest bara uttråkad just nu. Ikväll blir en ensamkväll igen, P ska repa och är säkert inte hemma förrän 21. Trist. Vet inte alls vad det ska bli till middag heller.

På sista tiden har jag försökt komma på lite nya rätter, det är så tråkigt att bara äta samma hela tiden. Jag är inte då duktig i köket precis, men jag har testat lite nya recept på kyckling och fisk iallafall. Igår ville jag göra antingen räkrätt som man äter till pasta, renskav eller biffgryta. Har bara testat det första och det är ju supergott och enkelt. Men det blev inget av det, istället blev det att vi beställde hem. Oups.
Fisksoppa och pannkakor efteråt har jag funderat på i flera dagar, för P äter inte direkt fisksoppa och jag äter inte direkt pannkakor. Så då kan vi båda äta lite av varje.
Jo jag äter pannkakor men jag tröttnar! Dessutom är det svinjobbigt att stå och steka pannkakor på 1 liter mjölk, det tar TID. Och vi behöver så många för att bli mätta allihop. Så då är det ju bättre att äta dem som efterrätt och bara göra typ 2 var. A äter inte pannkakor heller, bara grädde. Jag måste ha grädde till nuförtiden.
Något snabbt, smidigt, enkelt, gott?
Tror det får bli räkrätt idag!


Har förresten vänt på A´s vagn. Gjorde det i förrgår, fick ett infall när vi var ute. Så nu åker hon framåtvänd. Verkar tycka om det, eller snarare inte bry sig. Fast första dagen satt hon och sa "hej" nästan hela tiden. Så...
Fast jag får nog vända tillbaka den ett tag nu i veckan, ska ju iväg på fredag och jag vill ha bakåtvänd på tåget iallafall, eftersom jag vill ställa vagnen på ett speciellt sätt.
Synd att vi inte har vändbart handtag, skulle varit smidigt!
Nu ska jag ge A lunch.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0