.hur kunde jag missa House

Säsongsstart på House och jag missade! Fasen också. Inte går det i repris heller.
Tittade iallafall sista halvtimmen ungefär, medan jag njöt av min knäckbanan och glass. Kunde inte motstå att slänga ihop det. Nu ska jag dricka en kopp te innan det är dags att sova.

Idag ville inte K gå hem från dagis. Han satt med R och lekte med play-doh. De är så söta tillsammans. Det är så kul med nu när K kan berätta vad de gör på dagarna (leker med R och med tåget och bilarna, samma svar varje dag *s*). Frågade vad de ätit för mat, potatismos och köttfärspinne, svarade han. Jag kollade på lappen innan och det var potatismos och kebabspett.

Jag måste göra egen play-doh snart. Den han har fått  är dålig nu, den går inte att göra mjuk igen hur mycket vatten jag än har i. Det går att göra den till en mjuk boll ett tag, men så fort man försöker kavla den eller göra en ångvält/lyftkran/bil av den så smulas den sönder och spricker. Den har hållt länge iallafall, 4 månader!

A kan fler ord jag glömt skriva upp. Älliii som betyder välling (såklart) och äpple. Dessutom dansar hon något helt otroligt gulligt. Böjer på knäna, vickar på rumpan och vrider på överkroppen med böjda armar. Och så ler hon stort.
En ny grej hon har börjat med är att titta på oss och blinka en massa med ögonen. När K var liten lärde jag honom att flirta, men A har lärt sig alldeles själv.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0