.hemma igen

Jag och barnen kom hem igår, efter en vecka hos mormor. Vi har gått långa promenader, hälsat på mina far-och morföräldrar, badat på rosenlund och lekt i lekparker. Badhuset var en succé, var där i tre timmar men ungarna hade nog kunnat bada i tre timmar till. K åkte båt och A ville minsann gå själv i vattnet, jag fick inte hålla. Båda trillade under vattnet ockå, A en gång och sa inte ett knyst. Jag fiskade åklart upp henne efter en halv sekund. K trillade två gånger och kommenterade bara "jag blev blöt." Inte rädda för vatten, inte!

A har en massa nya och gamla ord.
ile betyder lite allt möjligt. Ibland betyder det "en" och ibland "det är".
titta, ile pippi =  titta en fågel
ile goo = det är gott (om mat)
ile pa-da = en sköldpadda
iiil = maskin

Hon kallar alla människor för pappa, pekade på konduktören på tåget och sa "pappa". Haha. Lite kul.

Idag är det soligt, och när tvättmaskinen är klar och tvätten upphängd, ska vi äta lite och sedan går vi ut.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0