.gnäll gnäll

Säg åt mig att gå och lägga mig!!!

Klockan är tolv om två minuter och här sitter jag. Jag vill inte sova just nu. Men jag borde. För barnen kommer vakna strax innan sju som vanligt och då måste jag orka med blöjor, påklädning, frukost, lek/läsa/surfa, städning, lunch, disk, ut, städning, lek/läsa/surfa, städning, middag, disk, lek... osv osv osv osv... ja.

Jag tror att jag är lite trött men jag ignorerar det. Törstig är jag. Vatten, iskallt vatten. Men då kommer jag vakna kissnödig inatt fast det struntar jag i. Natten är snart över ändå och jag kommer få max 6 timmars sömn om jag lägger mig nu. Men jag kan inte lägga mig nu för det kommer ta minst en halvtimme att avsluta här och borsta tänder och gå på toa och göra allt annat jag vill göra, dricka vatten, och fråga mig inte varför det kommer ta en halvtimme.
Vatten = 1 minut
Kissa = 1 minut
Tandborstning = 2 minuter
Krypa ner i sängen = 10 sekunder

Cirka 5 minuter alltså. Det betyder att datorn kommer sluka 25 minuter till. Och jag vet att jag svamlar en massa just nu, för jag är trööööööött men jag vill inte sova. Känner mig som en gnällig unge.

00:06

Kommentarer
Postat av: tiny

MSN!!

2008-02-26 ~ 00:12:15
URL: http://tinys.blogg.se

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0