.fredag

Idag har vi städat nästan hela dagen känns det som. Storstäda behövs ibland. Skönt att få det fint innan helgen. Om det nu håller så länge, vi har ju två stöka-ner-experter i lägenheten.
Deras rum höll i två sekunder ungefär, sedan låg det pusselbitar över hela golvet.

K lekte A, han slängde sig på golvet och skrek "lamma", vilket betyder "ramla" på A-språk. Han är så söt. Fast de var inte lättsövda idag! Fredagkväll, de fick lite marabou mjölkchoklad i varsin skål, och sedan var de sockerhöga. Aldrig mer godis känns det som. Eller kanske lite tidigare på dagen.
A ropade på "lilla pappa" och ville krypa iväg en miljon gånger. Tilllslut,  när hon äntligen sov, stack K upp och tände lampan, för "det är mojjon nu."
NEJ det är inte morgon, det är mittinatten (ja, 19.33 då...) släck lampan igen!

Fem minuter senare sov han också.

Så vad ska jag göra nu då? P har en polare här och de fixar med trummorna till Nox Aurea, och jag tog den bärbara till soffan. Så det blir väl surfa en stund, läsa kanske, tv kanske (troligen inte, fredagar är det aldrig något bra) och så har jag, förstås, lite godis i skåpet.

Kommentarer
Postat av: floria

JAAA! Tack, det skulle vara jätteroligt. Nu ska jag placera mig i den omtalade tv-soffan och äta mer onyttigheter.

2008-02-01 ~ 23:04:26
URL: http://floria.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0