.ett sätt att få henne lugn

Gäsp. Trött idag. Gick och la mig alldeles försent igår, strax efter midnatt, och sen sov jag jättedåligt. Men jag får väl skylla mig själv.

K är på dagis och jag saknar honom. Han sprang glatt in idag och ville leka med R, men jag tror inte att R är där idag. Men han har ju fler kompisar.
Igår lekte han, R och A utanför på lekplatsen. De slutar samtidigt. Först blev K ledsen för att "A tog min kompis" och så grät han... lilla gubben. Jag sa att alla kan ju leka samtidigt, och då blev det bra igen. De klättrade och åkte rutchkana och sprang i skogen. K tycker verkligen om R och det är så roligt att se dem tillsammans.

A tittarpå Totoro igen och äter äpple. Står vid bordet med små äppelbitar i en plastskål.
Hon verkligen älskar när vi kammar henneshår. Blir alldeles salig, sitter så stilla i knäet och bara njuter. Slutar vi skriker hon "neeej" så då är det bara att fortsätta. Lilla tösen.

Nytt ord:
Pe = Per, det vill säga filmen Postis Per.

Kommentarer
Postat av: floria

Vilken tur ni har. Corinne är ju lite lockig i nacken, så det blir som svinto varje morgon, och vi får bara kamma det när det är blött. MJag kan se lilla Althisen framför mig, åh, längtar efter att då se båda barnen, länge sen nu!

2008-02-21 ~ 19:30:33
URL: http://floria.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0