.jul och sånt

Julen var mysig! Vi vaknade, barnen fick strumppaketen och jag och P skrapade trisslotter, fast den jävla klanten skrapade av någon konstig anledning kontrollrutan också så vi missade 25*2 spänn! På den andra hann jag stoppa honom, hoppas jag, kanten är lite avskrapad, och på den lotten är det 25 kr. Tur det inte var mer vinst, vad hade jag gjort då?
Oturen med pengar verkar förfölja oss, jag vann inget på mina lotter, och hade vi haft tvärtom, så hade vi vunnit 75 spänn. P får aldrig mer skrapa triss har jag bestämt haha.

Men julen ska vara mysig, så vi hade ändå en bra dag, med att leka med Tjuv och polisspelet (försökte spela fast det var för krångliga regler för att spela med barnen) , äta god mat, kolla på kalle anka och sedan gick P och "köpte snus". Tomten kom givetvis samtidigt som han var borta.

K blev superglad och A kröp upp i min famn, lite blyg men sken med hela ansiktet, ett jätteleende. Sedan gömde hon sig bakom min rygg, men vågade ändå gå fram och hämta sina paket.
De blev jätteglada för sina prylar, och jag fick två böcker av P. P undrade vad jag egentligen ville säga med stegräknaren jag köpt till honom hahaha.

På kvällen kom hesheten krypande, och nu har jag varit hes och haft ont i halsen i 2 dagar. Jobbigt. Känner mig dammig i halsen och får jobbig luftrörshosta.

Igår var även lite släktingar här, barnens farfar, och P´s farmor och ena bror. A tyckte väldigt mycket om sin farbror och var med honom hela tiden. Det första hon gjorde var att visa honom sin nalle.
K fick en radiostyrd bil och en radiostyrd helikopter, som P genast satte igång att testa. A fick en docka som låter om man klämmer på den på olika ställen (nyser, pratar bebiska, säger pappa, mamma, skrattar, gråter, sjunger) och ett stort kök som båda ungarna älskar att leka med.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0