.en ny erfarenhet

Klockan ringde 3.45 imorse. Snark. Fast jag hade faktiskt gått och lagt mig redan när ungarna la sig, vid 20. Tyckte jag sov bra, men det var ändå lite segt att gå upp den tiden.
Sedan var spårvagnen 5 min sen. Irriterande, eftersom jag såg den komma från andra hållet och den hade gott om tid på sig att komma när den skulle. Blev ännu mer irriterad när jag skulle betala för nattaxan. Mitt månadskort är bara för "vanlig" tid, nattaxa måste jag köpa 2 extra kuponger i myntautomat. Hade inga 10:or hemma och bara en 5:a, så jag stoppade i den och började mata in med enkronor. Vet att apparaten kan strula vid för många mynt, men vad tror ni hände? Jag hade en krona kvar när det stop "avbrutet. För många mynt". Tack då tänkte jag och sket i det. Skulle det komma en kontrollant skulle jag ta med mig de förbannade böterna och gått till västtrafik och krävt att de rev den. Inte mitt fel att deras myntautomater är värdelösa.

Men jobbet var roligt! Fast jag stod mest i disken med en annan tjej. 200 gäster, först var det lugnt och sedan skulle alla äta på samma gång. Så det blev ett jävla springande med att hämta brickvagnar, packa av, diska, springa ut med ren disk, glas och knivar tog slut hela tiden kändes det som. Vi var en man kort också, då en tjej var sjuk. De andra två tog hand om buffén och allt annat eftersom de var vana.
Men på nyårsdagen kommer det bara vara ca 50 gäster, och jag är inte ens säker på att alla kommer äta. Hur som helst blir det lugnare. Hoppas bara vi kommer ihåg allt. Vi skrev upp en massa saker, men det värsta blir nog att rengöra kaffemaskinen.

Och sedan gjorde jag en asklantig sak som känns ganska pinsam haha. Moppade golvet och skulle flytta några barnstolar, höll i en av trä och gick över slipprigt golv och halkade till, ramlade baklänges och fick stolen rakt över kindbenet. Aj som f-n... snyggt blåmärke strax under tinningen. Såg nog himla roligt ut.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0