.det är konstigt ibland

Jag vet att jag en gång bloggade om P´s piercingkula. Den han råkade tappa första dagen han använde den. Han satt vid datorn då och vi letade överallt - vid datorbordet, på golvet, på hans kläder. Totalt försvunnen. Samma dag dammsög jag, och vi dammsög ju iallafall 4-5 ggr/vecka under hela halvåret den var borta. För den kom fram igen. Det var A som hittade den, hon satt med den i handen i ungarnas rum. Ganska ofattbart, en sån pyttepyttekula försvunnen i ett halvår, med en massa letande och dammsugande och ändå dyker den upp igen.

Nu har det hänt något liknande. Ett hyllplan i min bokhylla föll ner och en av de små "piggarna" som man sätter i hålen och lägger hyllan på försvann. Jag letade såklart överallt, men nix nej, det fanns bara 3.
Sedan dess har hyllan flyttats på iallafall ett par gånger skulle jag tro. Böckerna har ju legat lite hur som helst i hyllan eftersom det fattats ett hyllplan, och jag har varit galen på det. Och jag vill ju ha det fint innan jul!
Så igår gjorde jag en liten provisorisk grej, hittade en liten metallpinne som passade precis i hålet, och eftersom tejpen var slut virade jag ett plåster längst ut, blev helt perfekt i storlek och hyllan kunde läggas på.

Idag städade jag hyllan. Fixade med böckerna. Och helt plötsligt hittar jag den 4e piggen på en bok. Allvarligt! vem har lagt den där? Inte jag iallafall! Som jag letade efter den där piggen och bara hittade 3. Dessutom låg den på en bok ÖVER den hyllan som trillade ner, så den kan ju knappast ha hoppat upp där av sig själv. Tror inte det är barnen, hade de hittat den hade de lekt med den, de älskar småprylar och lägger dem bara ifrån sig om jag säger till. Återstår P, men jag har inget minne av att han skulle ha letat eller hittat piggen. Han visste ju också att en var borta, och att 3 låg på en annan bok (där jag la dem för att veta vart de var). Hade han hittat en hade han ju sagt det, eller fixat hyllan.
Det är skumt!

Kommentarer
Postat av: tina

det kanske spökar? q:

2008-12-19 ~ 20:51:46
URL: http://tinys.blogg.se/
Postat av: floria

Det måste vara Lånarna! Hemma fick vi hem min gamla säng när mamma var här senast, det var ett par månader sen eller så. Hon tappade en av skruvarna/muttrarna, och märkte det samma dag som hon bar in sängen till bilen. Mitt under köksrenoveringen hittade Stefan en skruv på dörrmattan - den hade INTE legat där i ett par månader. Och vart hörde skruven? Till sängen såklart, ihopskruvad i helgen utan att en enda liten mutter/skruv saknades. Skumt.

2008-12-22 ~ 09:29:25

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0