.arg, ledsen, besviken

Jag är så arg på mig själv, så ledsen och besviken. Hela jävla dagen går åt helvete nu känns det som. Skulle hämta barnen på dagis, och sedan gå och handla. Köpa ingredienser till pannkakor, en liten födelsedagspresent till P och en tårta i konditoriet.
Ger mig av, hämtar ungarna, går en väg till dagis och en annan väg ifrån dagis, kommer till affären, stuvar ner en gallskrikade A i vagnen. Hon vill absolut inte åka vagn, hon vill gå, men jag vill helst inte behöva ha koll på två busungar på ica. Hon lugnar sig först men sedan sätter hon igång igen. Jag plockar till mig mjölk, grädde, ägg, lite glödlampor, en film till P. Ska ställa mig i kön men först stoppar jag ner handen i bakfickan för att ta upp 500-lappen jag lagt där.
Ja, ni kan ju gissa.
Helvete, helvete, helvete, helvete, helvete, helvete, helvete, helvete, helvete!
Letade i alla fickor, ingen sedel. Fick springa tillbaka med alla varor, med en nu rejält gallskrikande A, hela tiden hoppandes att pengarna ligger hemma trots att jag visste.
De är inte hemma.
Har ringt till ica, har ringt till dagis. Inga pengar.
Det är så jävla skit alltihop, 500 är mycket för oss och särskilt innan jul.
Fick ta med kortet och gå ner igen, gick en bit av vägen vi gått innan och letade, men det är klart att den inte ligger kvar nånstans. Jag har gjort någon annan människa glad, men det känns för jävligt.
Det är sista gången jag lägger en sedel i fickan...

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0