.regn och rusk

Är sommaren över nu?
Kunde det inte få ha varit fint denna sista vecka innan barnen börjar på dagis? Va?
Först tyckte jag att det var slö-väder, så vi slöade hela dagen och jag erkänner att det kanske blev lite för mycket tv och film. Men sen ändrade jag mig till städväder, så mellan 17 och 19 storstädade jag och P hela lägenheten. Det blev så fint så fint, och det enda som är kvar nu är toan, men den tar jag imorgon.

Jag och K byggde ett tåg. Han började med datastolen och fåtöljen, och sedan hjälpte jag honom att bygga på med hans och A´s små fåtöljer och den lilla gröna stolen. En massa gosedjur och A fick vara passagerare, K var självklart lokföraren.
På kvällen när det var dags att städa bort det bröt han förstås ihop, men jag byggde ett nytt litet tåg i deras nystädade rum. Denna gång med de två små fåtöljerna, den lilla gröna stolen och kartongbussen. Och när han envisades med att han minsann skulle sova i sitt lok (en av fåtöljerna och den lilla gröna stolen med sitsarna mot varann) byggde vi på det med dockvagnen och hans säng, som fick bli en sovvagn. Han köpte det.
Sedan var vi förstås tvungna att läsa tågböcker, så det fick bli "ut och åka" som handlar om tåg på första sidan, "Pelle träffar en lokförare" och "Patriks snabbverkstad" som slutar med att Patrik reparerar ett lok.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0