.nu suger den igen

Dammsugarn alltså. Nu suger den igen - inte alltså. Vi hittade felet. K hade tydligen slitit loss en gummiring som satt runt locket, eller snarare där man stänger locket. jag tyclte väl det varit ovaligt lätt att öppna det, inte för att det brukar vara motstånd, men det brukar inte sitta så löst. P hade iallafall lagt upp den där ringen i hyllan, och när vi letade stopp kom han på det och hämtade den och satte tillbaka den.
Skönt att ha en fungerande dammsugare!

Inskolningen med A funkar bra än så länge. Idag gick hon ifrån mig en stund och satte sig och ritade. På samlingen fick hon sitta i en barnstol för att hon inte ville sitta still förra gången, fast jag vet inte riktigt vad jag tycker om det... kan iofs förstå att de inte kan ha barn som springer runt huller om buller när de har sångsamling, springer ett barn vill alla springa. Men hon lär sig väl att sitta stilla hon med. Hon sjöng iallafall högt när det var dags för "Lille katt!" Söt hon var! Och när de frågade efter önskesånger sa hon "Akta snuge" (Lilla snigel) fast de hörde henne tyvärr inte. Imorgon ska jag lämna henne ensam för första gången. Hoppas det går bra!

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0