.om natten

Det gick bra. Om man bortser från att jag sov kanske max 2 timmar och under den tiden drömde en konstig dröm med inslag av mardröm.
Men det handlar inte om mig, utan om A.

P la barnen och de somnade vid 20.20 ungefär. Lite senare än vanligt men det var ju en annorlunda kväll. A var lite ledsen i perioder men inte riktigt hysterisk.

De sov bra fram till de sista minutrarna av Notting Hill, som jag och P tittade på på tv. Då vaknade A. Så jag gjorde det man väl egentligen inte ska, hämtade upp henne en stund. Hon var lite yrvaken och glad och fick lite mjölk. Sedan gick jag och la mig, och A också såklart. Hon ville ha tutte, men jag sa att tutte är slut. Hon gnällde några sekunder men somnade om.
Tyvärr vaknade hon upp med jämna mellanrum och varierade mellan att gnälla och gallskrika. Tillslut fick P ta upp henne en stund, gav henne lite mjölk och lite ost, och sedan la han henne i sängen i ungarnas rum, tillsammans med honom. Där somnade hon ganska snabbt och sov i kanske 2 timmar. När hon vakande hämtade jag henne, hon blev jätteledsen när hon inte fick tutte, la sig på fel håll i sängen och somnade.
Sedan vaknade vi allihop runt 7, hon var ledsen men jag läste bok (svårt när jag var såååå trött!) och sedan gick vi upp och de (barnen) fick välling.
A var glad och sprallig och verkade inte ha upplevt ett större trauma iallafall, haha.

Men jag tror det beror lite på ordet slut.

A har två favoritord just nu. Sönne och Sutt.

Sönne = sönder.
Hon river sönder reklamen och kommer till mig. Oj, ile sönne!
Leksaker som går att ta isär plockar hon isär och kommer med. Sönne!

Sutt= slut
När hon ätit färdigt. Ile sutt! Sutt!
När filmen är slut. Sutt!
När man läser en bok hon tröttnat på att höra stänger hon den. Sutt!

Så när jag sa att tutte är slut så forstod hon vad som menades. Hon drog bara i tröjan en gång, sedan accepterade hon, fast med skrik då.
Detta var första natten. Återkommer med natt nummer två.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0