.medium

Ikväll är det säsongsstart på den braiga serien Medium. Härligt! Jag hade tänkt baka en kladdkaka och ha glass till, men vi har inget bakpulver. Iofs är det inget bakpulver i den man gör i mikron men jag vet inte om jag orkar. Dessutom är lampan sönder i köket.

Det är helt sjukt vad gäller lampor hos oss. De går sönder hela tiden. I förrgår gick kökslampan sönder. Jag bytte den på kvällen. På morgonen var den sönder. Den höll i ja, vad, 2 timmar? med tanke på att den var släckt hela natten. Men det var ju ett extremfall, men ändå går lampor sönder oftare än de borde här. Grannarna har samma problem. Hur länge bör en lampa hålla egentligen? Hallampan höll en gång i 23 dagar, vilket jag vet exakt eftersom vi hade besök den dagen lampan byttes och jag mindes det den dagen den gick sönder.  Fast det var nog också lite mer av extremfall.
Fast i badrummet, där vi har två lampor på samma, där är alltid en sönder. Fast jag brukar passa på att byta båda på samma gång. Så den ena håller alltid rejält mycket längre tid än den andra.
Jag har ibland tänkt på att vi borde testa lågenergi men jag vågar inte, kan inte riskera att svindyra lampor går sönder efter bara några dagar.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0