.en bomb om dagen

Här slår det ner en bomb dagligen.
Det måste vara så.
Eller finns det någon annan förklaring?

Problemet:

Jag städar, plockar, dammsuger, diskar, torkar, hemmet blir kanske inte skinande rent varje dag men ändå okej, det går att öppna dörren när det knackar utan att jag måste skämmas.
Så, hemmet är alltså helt okej. Saker bortplockade. Golvet dammsuget. Disken ren i skåp eller diskställ. Sedan är det kväll och alla sover.
Går upp på morgonen och är vaken ett par timmar. Och där någongång, slår bomben ner.
Plötsligt är det disk på hela diskbänken. Smulor under bordet. Leksaker i alla rum. Alla rum. Även inne på toan. Ibland ligger det leksaker i skorna. Barnens rum ska vi inte tala om. Dessutom står det just nu en käpphäst i torkställningen. Det står bilar på fönsterbrädet. Det ligger en strumpa framför tvn. Det är kaos överallt.

Snart ska jag röja, städa bort allt kaos och få allt okej igen, tills imorgon när nästa bomb slår ner. Jag fattar inte hur andra orkar få hemmet skinande rent.  Fast de kanske lägger all sin tid på städning? Jag vill ju även hinna leka med barnen, läsa, surfa och glo på tv. Jag prioriterar okej framför skinande, men jag hade gärna sluppit bomben.

Kommentarer
Postat av: mulin

Know the feeling... :)

2008-04-16 ~ 10:39:26
URL: http://apoetry.blogg.se
Postat av: floria

tja, här har vi inte så mycket tid att stöka ner - eller att städa upp för den delen. Den lilla lektid som är varje dag går väldigt fort att plocka upp efter, värre då att hinna med tvätt eller att dammsuga upp allt grus eller... tja, du vet. Suck. Har lagt ner det där med superfint hem, det räcker med unandplockat och bara lite smulor.

2008-04-16 ~ 19:43:03
URL: http://floria.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0