.docklek

Ibland känns det som att ungarna blir jättemycket äldre på bara en natt. A är i en sådan period just nu. För några dagar sedan kändes det som att jag såg på henne med andra ögon, på något sätt. Hon kändes bara plötsligt så stor.

Jag städade undan deras hopp-hage och A tog väskan och gick in i deras rum. När jag skulle se vart hon lagt den låg den på sin plats i hyllan.
Igår kväll när jag duschade så drog hon mig i håret. Jag sa åt henne att gå och dra i pappas hår istället (haha) och hon sprang iväg. Lite senare frågade jag om A hade kommit och dragit honom i håret - och det hade hon *s*
Innan försvann solen en stund och det blev lite mörkare i rummet. "Lampla" sa A.

Men sötast var hon nog när hon plockade fram alla dockor och la dem bredvid varann på golvet och la täcke på någon av dem. Jag satte mig och lekte med henne.
Först la hon ner dockan på golvet.
"Tött!" (trött)
Sedan ville hon att jag skulle lägga på den täcket. Hon klappade dockan på magen.
"Lova!" (Sova)

När jag skulle byta byxor på pojkdockan var hon väldigt fascinerad.
"Oj, mamma, titta!" Sedan fick han inte ha byxor på sig längre haha.
"Kissa" sa A.
Sedan tog hon dockan och sprang iväg och la den i pottan.
Sedan skulle jag ta av resten av kläderna och då skulle dockan förstås bada.

Varje gång hon kan någonting, som klättra upp i sängen eller på en stol, skiner hon upp i hela ansiktet och utbrister: Ile kan!
Nya ord är hupp (upp) och huppe (uppe).

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0