.det som göms i snö

Ibland händer det helt konstiga saker. Eller jag vet inte vad andra tycker, men det här tycker jag är konstigt.

För flera månader sedan köpte P en stav till sin läpp. Alltså piercing. Det måste ha varit ett halvår sen. Långt innan jul. Han satte i den och på kvällen satt han vid den bärbara datorn, som vi då hade på/i sekretären. Plötsligt trillar den där lilla kulan bort.

Vi letade. På hans kläder. På/i sekretären och under sekretären. På hela golvet. Vi kröp omkring och letade i alla skrymslen och vrår. Vi hittade såklart inte den lilla rackaren.

Tillslut drog vi fram dammsugaren. Om vi nu inte kunde hitta den lilla ploppen så ville vi inte att barnen skulle göra det och äta upp den (iofs var den så liten så den skulle nog hitta vägen ut om så skett), dessutom kunde vi ju inte låta bli att städa bara för att kulan var borta.

Om vi nu tänker att vi dammsuger hela lägenheten iallafall 4 gånger i veckan. Vardagsrummet nästan varje dag. Att vi även möblerat om två gånger. Kulan har kanske en diameter på 2-3 mm. Det var minst 6 månader sedan den försvann. (Tror jag).

Nyss, i barnens rum, satt A med något i handen.
Mamma, titta!
Hon gav mig den. Ja, ni vet nog redan vad det var. Lite kul, eller hur!

Kommentarer
Postat av: tiny

Hon kanske är en liten häxa. (; haha. Nää.. men det var lite konstigt faktiskt. haha.

2008-04-21 ~ 12:26:40
URL: http://tinys.blogg.se

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0