.bloggkommentarer

Jag har inga problem med att folk skriver kommentarer på inlägg för att locka folk till sin blogg. Hur skulle annars de som vill ha många läsare många läsare?

Det jag tycker är lite störande är när kommentaren inte tillför inlägget någonting. Som om de som kommenterar inte ens läst det - de bara klickar in sig på inlägget, skriver en kommentar som "kika på min blogg" eller "ha en bra dag" eller vad som helst. Varför? Jag kan säga att sannolikheten för att jag ska kika tillbaka på en blogg när de skriver så är typ lika med noll.
Får jag däremot en liten kommentar eller synpunkt på det jag skrivit, vad som helst, det behöver inte vara mycket men iallafall något som visar att inlägget är läst - då höjer jag statistiken för den personens blogg.

Missförstå mig inte. Det är inte viktigt för mig att bli läst. Jag skriver för min egen skull och ibland för de jag känners skull. Jag har liksom inget behov av att främlingar läst vad mina barn sagt eller jag gjort, även om det förstås är kul det med, annars hade jag ju haft lösenord på bloggen.

Jag tror att det mest störande är att det är kul att få kommentarer och sen när man läser dem är de bara... ingenting!... ändå. Ingen kommentar. Bara reklam, liksom. Iofs är det väl okej det med, så om någon som brukar skriva så eller har skrivit så här i min blogg, inget illa mot er alltså. Det är inte störande på det sättet att jag är sur och irriterad. Inte alls.
Men jag kommer aldrig kika tillbaka när ni skriver så, av ren protest mot en tråkig kommentar.


Sådetså!


Kommentarer
Postat av: Babb

Kan inte annat än att hålla med dig! Bara desperata människor som sitter och klickar in sig på var blogg de kommer över för att sedan skriva något meningslöst.

Ha en bra dag. Heeh...

2008-04-16 ~ 13:31:04
URL: http://babb.blogg.se

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0