.sista lediga dagen

Eller ja... det är ju inte sista. Men sommarjobbet börjar imorgon. Både roligt och tråkigt, roligt för att jag trivs där men tråkigt för att det är så härligt att vara ledig. Jag önskar jag var rik. Dessutom har det varit tråkigt väder i stort sett alla dagar nu när jag varit hemma. Men jag har en 5 dagar i sträck i början på juli, så det blir ju lite minisemester där också.

Igår var vi ju hos tandläkaren igen med A, och det gick hur bra som helst! Hon tyckte det var jobbigt med sprutan men hon sa inte ett pip och grät ingenting. Tandläkaren var jättebra tyckte jag.
Dessutom sa hon att hon var jätteupprörd över behandlingen (icke-behandlingen) vi fick i Gbg och frågade vilken tandläkarmottagning vi varit på och att hon skulle ta upp det med sin chef! Hon tyckte det var jättedåligt att de sparar in på barn, när det kan få sådana här konsekvenser. Jag håller med. Funderar på om vi själva ska skicka något mail eller så, eller vad man kan göra. Önskar jag stått på mig och krävt en lagning då hålet upptäcktes, men det är ju inte jag som är experten här :(
Iallafall - A fick tanden med hem i en liten skattkista, och fick välja två leksaker, en för sprutan och en för tanden. Vi behövde bara byta kompress en gång och den sista hade hon bara någon halvtimme, sedan hade det slutat blöda. Hon har inte ont och är precis som vanligt så det är himla skönt. Bara en dag kvar av penicillinkuren med. Svullnaden gick ner till igår så det var skönt.

Kommentarer
Postat av: Denice

Åh vad skönt att det gick bra!!! Hälsa henne så mycket från oss, Corinne hälsar att hon vill träffa Alteha (och Keiron) när de kommer ner i sommar. Ni kan ju testa att anmäla till LÖF, patientskada för utebliven/felaktig behandling. Blankett finns på nätet, vet inte om det hjälper något, men testa kan man ju alltid. Är det Lex maria så är det nuvarande tandläkaren som kan anmäla tror jag. Kram!!

2012-06-21 ~ 10:36:27
URL: http://minapyssligheter.blogspot.com

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0