.pixi, penicillin och lite annat

Det var visst väldigt länge sedan jag bloggade. Inte för att jag inte har haft något att skriva, det har nog snarare varit så att jag varit lat.
Senaste gången jag skrev var väl i somras tror jag, och sedan dess har barnen hunnit börja skola och dagis, plus att vi firat tre födelsedagar och fått en till katt, en siames som heter Pixi.

Idag har det varit sommar! Känns ganska konstigt att gå ute i t-shirt sista september, men jag tackar och tar emot!

En mindre rolig grej, men som tur är inte så allvarlig som det kunde vara, är att utslaget A har på armen visade sig vara borrelia. Jag trodde inte det eftersom vi inte ens har sett en fästing på henne! Jag tycker ju att vi borde sett krypet om det bet sig fast, eller åtmintone ett bitmärke. Men ingenting. Som tur är sitter det bara i huden, och just nu går hon på en penicillinkur, som tydligen ska räcka.

Nästa vecka kommer mina böcker! Har köpt hela 15 st i födelsedagspresent, några som jag läst förut, några som jag är nyfiken på och några som lät bra och som jag slängde med för att de var billiga. Det blev bl a The Outsiders (har den på svenska redan men vill ha den på engelska också) och två andra av S.E Hinton som jag inte redan har, Jag saknar dig jag saknar dig av peter Pohl (läst massa gånger, underbar), en ny bok av Michelle Magorian (hoppas den är lika bra som hennes andra), Hungerspelen-trilogin (läst att den är bra) och så lite annat. Mest pocket, det var nog bara 3-4 st som är inbundna. Så snart har jag en massa nytt att läsa, underbart!

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0