.förskola eller inte...

Idag fick A äntligen ett dagiserbjudande. Tyvärr är det inte alls vad vi tänkt.

Först måste vi åka buss, men det är okej, 3 minuter bort. Sedan måste vi gå, kanske 10-15 minuter om jag ser till kartan. Det är också okej. Det som däremot inte är okej är att förskolan är kristen.

Inget fel i att vara kristen, men vi är inte det. Jag vill inte att min dotter ska sjunga kristna sånger, höra berättelser ur bibeln och be bordsbön varje dag. Nu hoppas jag verkligen att vi inte måste tacka ja till platsen, för då blir jag förbannad. Vi har religionsfrihet i det här landet, och det måste även få innebära att välja bort religion.

Men det känns så typiskt, för jag blev så glad när P ringde mig på jobbet (har fått tid både idag och imorgon) och sa att A fått förskola från 1 mars. Och så är det till en förskola utanför våra önskemål, vi har alltså inte ens haft den på vår lista.
Ev kanske  vi kan kompromissa, att hon får gå där tills vi får en annan plats, men att de då måste hitta en snabbt. Jag vet inte. Jag vet inte alls vad som är bäst.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0