.installerade, men kaos

Idag har jag jobbat, och sedan blev det hem till den tomma Gamla Lägenheten för att packa lite av det sista, lämna det till P´s mamma med sambo, ta på barnen och åka spårvagn och buss till Nya Lägenheten. Så nu är vi installerade. Vår stora säng, min bokhylla, soffan, tv-bänk och tv, expediten, P´s datorhörna är på plats, men det är typ det enda. Det står kartonger och sopkassar överallt. Lite porslin i skåpen, men det mesta ouppackat. Så det är kaos! Tur vi är lediga imorgon.

Hade det inte varit sådan oordning hade jag tagit lite kort. Jag hade tänkt ta på utsikten från vårt fönster, men det hann bli för mörkt ute. Men jag ser stan, och en massa träd. Jag tror nog vi kan trivas här. I början tyckte jag det var hemskt, men lägenheten är fin, och det finns grönområden utanför. Lite opersonligt hus eftersom det är så stort med så många grannar.
Fick veta i dag att i vårt gamla hus står hela fem lägenheter tomma just nu! Många som har flyttat...
Stackars P med grannvän har kört och burit precis hela dagen, medan hans mamma med sambo passade barn och packade/städade litegrann.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0