.gråtbarn och vetgiriga barn

Ungarna är på dagis igen. 5 veckors ledighet blev det. 3 för att undvika magsjukan, 2 hemma hos mormor.

Vaknade innan klockan 6 imorse för att A grät över sin ponny som K förstört. Vilken ponny, tänkte jag nyvaket och försökte trösta henne med att det bara var en dröm. Nej sa A, ponnyn hemma hos mormor! Men lilla gumman försökte jag trösta, alla ponnys är hemma, vi glömde ingen, brandmansponnyn och nya med hornet och Lemondrop och baby Halfnote, vi tog med alla hem.

Sen visade det sig, efter mycket gråt och lite prat, att det var snöponnyn hon grät över. Snöponnyn vi byggde i mormors trädgård. Hon grät över att den skulle smälta och att vi inte hade tagit hem den. Jag kan säga att jag ångrade lite att vi överhuvudtaget byggt det, men tillslut lyckades jag på något sätt trösta henne. Men vi somnade inte om igen, och K vaknade han också och gick upp.

Väl på dagis och av med alla ytterkläder ställer K frågan.
K: Mamma, hur kom jag ut ur din mage?
Jag: Eh... det kan vi prata om hemma sedan.
K: Jag vet, jag kom ut ur din snippa!

Jag kommer knappt ens ihåg att vi redan gått igenom det där, men tydligen har vi det.



Snöhästen (enhörning):



Kommentarer
Postat av: tina

Hahaha. gud dom är så söta! ((:

2010-03-02 ~ 15:46:09
URL: http://tinys.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0