.fyra gånger A

Nr 1

A
: När jag blir människa får jag spela ditt spel mamma!

A: Det är för människor! (när bolibompa visar program för större barn).

(människa för A= stor/vuxen)


Nr 2

Ibland går inte A på toa på många timmar, så jag får nästan tvinga henne dit. En dag försökte jag förklara att man har en blåsa i magen, ungefär som en ballong, och man kan få ont i magen om man inte kissar när man ska. Jo, det förstår ju en 3-åring. Så här kan det låta:

A: När man får en ballong i magen måste man blåsa! *blååås*

Nr 3

Idag i affären skulle vi köpa clementiner. A (som förövrigt hade den fina kappan på sig) spände ut magen ordentligt.
A: Min mage säger: Ge mig apelsin! (dvs clementin)

En tjej som kom bakom oss började skratta hon med...

Nr 4

Ibland är det inte lätt med ord.
A: Träna mamma!
Ja det kanske jag borde, jag menar, det är ju inte så svårt, bara lyfta upp tärningen och kasta... för det är ju det träna betyder. Kasta tärning (tärna).





Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0