.skräms inte

Ikväll när jag satt och kollade på tv ringde det på dörren. Inte så som man brukar ringa på dörren, dvs trycka en gång på knappen, vänta en stund, och eventuellt trycka en gång till och sedan gå om ingen öppnar. Nej, det var:
Riiiiiing, riiiiiiing, riiiiiiing, riiiiiiiing, knack, knack, riiiiing...

Ursäkta, men jag blir rädd. När någon ringer på dörren så desperat så känns det som om det hänt något. Givetvis tänkte jag genast att "det brinner!" men det är ju inte så konstigt, eftersom enda gången jag varit med om desperata knackningar på dörren (ringklockan fungerade inte) så var det pga brand.

Men som tur var var det enda som hänt att några grannar hittat en nyckelknippa så de ville veta om den var vår. Bara det att det har suttit en lapp på ytterdörren hela dagen, så hade den varit vår hade vi väl hämtat den själva. Och han nöjde sig inte med att fråga en gång, jag tror han frågade flera ggr (P var det som öppnade). Konstiga grannar.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0