.planer för imorgon

Imorgon tror jag att jag ska ta ungarna och åka till slottsskogen. Vi har bara varit där en enda gång den här sommaren, och då var barnens zoo stängt. Så jag tänkte att A äntligen ska få testa på ponny-ridning. Hon vill så gärna.
Hoppas bara att det inte regnar, eller att jag är för trött. Det är inte klokt, denna veckan har det varit lugnt på jobbet, ändå har vi egentligen gjort mer än vad vi ska. Igår låg vi på kvoten 3,9 och vi ska egentligen ligga på 2,4. Då kan ni ju tänka er hur det varit de andra veckorna, när vi inte haft det lugnt. Bara rena turen att det varit mycket stannarum istället för avreserum.
Vi sliter ut oss och om någon är sjuk, tror ni vi får in en vikarie? Nej, vi får göra den personens jobb för det finns ingen att ringa. Ibland är två sjuka. Det är jättekul. Inte. Borde få högre lön...
Nej, jag ska inte klaga, men jag har bestämt mig för att nästa sommar, då ska jag ha semester i några veckor iallafall. Inte så mycket för min skull, men för barnens. Denna sommar har gått alldeles för snabbt, det har inte funnits tid att hitta på så mycket, för antingen jobbar jag eller så måste jag vila ut en ledig dag.

Och snart är det höst igen, usch. Den här tiden på året är nog den värsta, när sommaren går mot sitt slut och jag inser att nu kommer kylan, regnet, snön och det dröjer en eeevighet tills det är sommar igen. När det väl är vinter är det ganska okej, då är jag inne i det, men nu, när det bara känns som om allt går mot sitt slut...
Igår när jag duschade frös jag, trots att jag hade jättevarmt vatten.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0