.sommar i september

Första september, och en härlig sommardag. Tyvärr försvann den på ingenting, jag sov dåligt inatt, städade 31 rum på jobbet på 5 timmar, med huvudvärk, hämtade barnen på dagis, gick hem för ett mellanmål och sedan skulle vi gå ut. Hade jag tänkt. Orkade inte. Både jag och A satt trötta i soffan medan K tittade på Trazan och banarne som de fick av sin farfar i lördags då han var barnvakt.

Imorgon har jag tagit mig ledigt. Eller snarare så är det väldigt lugnt på jobbet just nu så jag behövs inte, så jag sa till dem att jag håller barnen hemma. Jag jobbar så mycket helger att jag behöver ha dem hemma någon vardag då och då, få en heldag med dem. Ska jobba hela nästa helg också, vilket innebär att av åtta helger på rad har jag varit helt ledig en. och då hade jag egentligen fått tider, men kunde inte eftersom vi skulle resa bort.

Längtar tills mina saker kommer. Fast jag glömde ju beställa en sak från ginza. Får ta det nu i efterhand, lite surt bara med frakt en gång till. Så går det när man är glömsk.
Nu vill jag verkligen göra iordning köket. Städa ur städskåpet, måla väggarna, köpa nya knoppar till skåpen. Kanske ska komma med hyresvärden om gratis färg? Måste iallafall be dem om ett nytt golv i vardagsrummet.

Nu måste jag gå och sova.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0