.nu är det gjort

Nu är det gjort, barnen fick sina vaccinationer idag. Först var vi ju sjuka, jag och P, så ingen av oss kunde åka dit med dem. Och sedan har jag jobbat långa dagar både måndag och tisdag. Idag är enda dagen denna vecka jag har varit ledig, så då passade jag på trots regnet.
Först åkte vi till biblioteket och lånade lite nya böcker, jag de två sista delarna i Den mörka materian. Sedan gick vi till bvc, eller snarare vårdcentralen eftersom de var några våningar under bvc och vaccinerade. Vi hade tur. Och otur. Tur, för att igår hade det varit så mycket folk att de köat långt ut i korridoren med en väntetid på två timmar. Idag var det knappt någon där, några kom samtidigt som jag, men eftersom jag var först med att fylla i lapparna kom vi in direkt. Otur att vaccinationerna nästan var slut, så de vaccinerade bara barn så jag fick ingen spruta.

Barnen fick pepparkaka samtidigt som sticket. K blev ledsen och grät, men det blev bra igen när han fick sitt klistermärke efteråt. A sa "Aj" och vred på sig lite. Sedan fick de leka i tio minuter innan vi fick gå därifrån. Hoppas nu de slipper biverkningar bara.
Stackars K har två sprutor till att ta inom en snar framtid, nummer två för svininfluensan i januari och sedan 5½-årssprutan någon gång i februari-mars. Givetvis ska A också ha sin nummer två, men hon slipper iaf polio/difteri/vaddetnuär.

Nu ska jag surfa en stund innan jag läser Den skarpa eggen.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0