.slott och äppelpaj

Barnen blev överlyckliga idag när det äntligen var dagisdag.
A pratade om sin fröken O, och även om det inte var hon som mötte på morgonen så var hon lika glad ändå.
När vi lämnat henne skulle jag och K gå ut genom dörren och runt huset (man kan gå över gården, men A vill alltid vinka i fönstret) mötte vi K´s kompis A, vars pappa sa: Där är ju din favoritkompis!
Och jag blev så glad, för det är så bra för K att han både har och är en bästa vän!

Sedan gick jag hem och hade tråkigt vid datorn, kollade på amv och längtar efter jobb (måste ringa chefen imorgon, fast ringer hon inte mig så är det ju inte så stor möjlighet att det finns jobb nu), ett fast jobb, på iallafall 75%. Inte mer helst.

Halv ett hämtade jag barnen och vi var ute och lekte. K behövde gå hem och kissa, så vi skyndade oss hem, och sedan gick vi ut igen. Gick till "slottlekparken" och K var kungen som jobbade i slottet, och jag var drottning och A fick vara prinsessa, enligt K.
Och A klättrade uppför "stegen" som är en ramp med pinnar (hm svårt att förklara) och klättrade halvägs uppför nätet och lärde sig gå i nättunneln (halv) alldeles själv och gick över hur-man-nu-förklarar-det, massa steg som hänger i luften, fast de sitter fast och så är det stora hål emellan? Ähh.. hon gick iallafall på dem med stora steg och lite hjälp från mig.

Och när vi kommit hem bakade K en äppelpaj. K mätte och hällde och blandade och skar äpplen och var jätteduktig. A hjälpte till hon med. Fast när vi skulle äta den var nog vaniljsåsen godast.



Såhär såg det ut när vi bakade!
K häller mjöl
A häller socker
K blandar
K skär äpple (roligaste bilden är när A smakar på äpplet på bänken, såg inte det när jag knäppte kortet, utan först nu, när jag la in bilderna i datorn. Började skratta!)
A försöker skala
A skär äpple
A häller ut degen
K gör vailjsås
Färdig paj, mums!

Kommentarer
Postat av: tina

haha, gud så söta dom är!! o duktiga!

2009-01-14 ~ 02:15:59
URL: http://tinys.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0