.äntligen

Äntligen sommar igen!
Kom hem från jobbet och bara slängde in väskan, stoppade en bok, korsordstidning och penna i en ryggsäck och tog med ungarna ut. Sandlådan här utanför är fixad, och grannbarnet var också ute, så ungarna hade kul i två och en halv timme. Sedan var vi tvungna att gå in för bad och kvällsmat innan de somnade som stockar klockan nio.
Det ska bli kanonväder i flera dagar, tyvärr tyvärr så måste jag tvätta imorgon, jävla skit, och sedan är det jobb fyra dagar i rad. Hoppas på sol även på onsdagen. Torsdag ledig och fredag blir det åka bort.

Men jag har iallafall lite planer för imorgon, och förhoppningsvis lyckas jag klämma in stranden någonstans efter tvättpasset. Hemligheten ska ligga i att inte tumla utan hänga.

Måste tvätta miljoner lakan och madrassen. Det har hänt lite väl mycket olyckor i sängen på sista tiden - förra natten A två gånger och imorse K. Det värsta är att efter A´s första olycka tog jag undan bäddmadrassen, för "det händer ju inte två gånger." Nänä. Vi vaknade av ett "Pappa, jag har kissat igen!" ett par timmar senare. Och så K nu då... imorgon ska jag skrubba sängen ordentligt, hoppas jag lyckas få den ren...

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0