.snart äntligen kväll

Idag är en sån där dag som bara segar sig fram. P drog tidigt imorse till studion, så jag har varit helt själv med två små vildungar. Älskar dem mer än något annat i hela världen, men just idag har jag ändå längtat efter läggdags. Det ska bli skönt att få lite egen tid, sätta mig i soffan och äta överblivet godis sedan igår, och slänga i skiva nr 2 av Veronica Mars. Jag kollade hela första skivan, de första 4 avsnitten i fredags och jag lääängtar efter fortsättningen.
Igår var det ju melodifestivalen, så då blev det inget Veronica Mars, fast jag ångrade mig sedan när allt var slut. Det var ju skittråkigt igår. Inte för att det gick dåligt för sverige, det var helt enkelt kasst alltihop. De senaste åren har det iallafall funnits NÅN låt jag kunnat heja lite på, men igår - nej. Fast det är väl inte så konstigt egentligen, min musiksmak är ju inte direkt de flestas musiksmak.

A leker i rummet och K sitter med sin tallrik i köket. Nu låter jag som om jag är en elak, elak mamma som tvingar mitt lilla barn att äta upp sin mat trots att den är kall... nejnejnej.
De fick maten för snart en timme sedan, och A åt upp sin och K satt bara där. När A var klar tvättade jag av henne och frågade K om han ville ha mer eller gå och leka. Han ville äta. Jag sa att han inte behöver, att han kunde komma och leka också. Men nä, han ville äta sin mat. Fast han äter den inte, jag har kollat till honom ett flertal gånger. Men men... han kommer när han vill.
Fast han åt jättejättebra vid ett-tiden, tog tillochmed en portion till och så en stor tallrik glass till efterrätt bara för att båda två åt så duktigt.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0