.fredagskväll

Vad händer ikväll då?
Inte mycket. Efter middagen var vi ute med barnen, i sandlådan och på tennisplanen och basketplanen, och vi sparkade och kastade boll.
A hittade ett snöre som hon gick omkring med och kallade "omm". Jag visste inte ens att hon kunde det ordet, men de har ju faktiskt två gosedjursormar.
Utanför dagis hittade vi pärlor igen, och hon kan faktiskt säga det i plural - päla om hon har en, pälo om hon har många.

K babblar på sött som vanligt, men tyvärr lyckas jag oftast glömma bort hans långa monologer/dialoger innan jag hinner skriva ner dem. Innan pratade han om att han har ett stort huvud men små öron, och så ville han titta på mina öron om de var små.
Han äter så dåligt nu, min lilla plutt. Jag vet att det är normalt, och han har alltid varit liten i maten, men idag åt han ingenting vare sig till lunch (makaroner, fiskpinnar, ärtor, majs) eller middag (chili con carne). Tur han gillar välling, en flaska morgon och en kväll. Dessutom fick de faktiskt varsin tallrik glass med strössel, och det äter han såklart.
A älskar också glass. Hon går och drar i frysen och skriker "lass! lass!" och när jag säger att den är slut slänger hon sig på golvet och vrålar. Inte lätt att vara liten *s*.

Ja just det, skulle skriva om kvällen. P håller ju på med sitt projekt intensivt nu, så jag ser knappt röken av honom. Så han sitter nog antingen vid datorn ikväll, eller hos grannen. Själv ska jag äta lite choklad, dricka lite mjölk till, och så blir det antingen internet, en bok eller kanske tv:n. Jag tror mest på det första, om det nu händer något här.
Tråkkväll.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0