.mer utrymme till A

A´s hår är inte smutsigt på flät-bilden. Det är blött eftersom de precis hade badat. Det var inte meningen att det skulle bli en fin frisyr heller, det vara bara kul att testa de första flätorna.

A har fått mycket utrymme i min blogg, har skrivit ganska mycket mer om henne än om K det sista. Men det blir ju så, hon utvecklas i en mycket snabbare takt just nu. Jag kan skriva upp hennes första femtio ord, men K kan ju säkert tusen. Minst.
A säger numera även:
ile ka = Kan (som i  ja, titta vad du kan när hon bygger torn)
Ko-ka = kaka
Opp-opp = hopp hopp
Oppa = hoppa
Häss = häst
Ni = kanin
Hatt = hatt

Hon tjatar om ile totte och ile päää ( totte och postis pär) och vill läsa Ellens boll, Mitt liv som Tyra tyrannosaurus rex och Ut och gå. Hon älskar att bygga torn. Favoritleken just nu och hon kan bygga med säkert tio klossar. Minst. Om hon fick välja skulle hon bada hela tiden och lycka är att få se en lllliii (maskin). Trappor tar hon sig uppför själv och nerför genom att jag håller henne i händerna. Att bli buren går hon inte med på. Imorgon är det dags för 18-månaderskontrollen. Min lilla flicka börjar bli en stor tjej!

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0