.gosiga gunnar och mysiga hasse

Idag tog jag barnen och åkte till biblioteket igen. Böckerna skulle varit inne igår, så lite försenat som vanligt. Fast inte så mycket. Vi lånade Bara rumpor, Fia och djuren, Blommor från Ellen, Varför då, ka tåg och så en ny bok som heter Gosiga Gunnar. Den sista var söt, handlade om en liten leksak som inte visste vad han var för något och vad han var bra på. Bilden av honom var mjuk. På riktigt alltså, i boken. Allt var mjukt utom nosen och lapparna på kroppen.

Fast Gosiga Gunnar låter... ja. Som Mysiga Hasse ungefär. Med Mora träsk alltså. "Upp med dig Hans, för göken gal på ängen, nej lilla mor, det är så skönt i sängen..."
Jag gillar Mora, jag gillar låten och jag gillar boken vi lånade, men jag tycker ändå titlarna låter som äckliga slem-gubbar *s*

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0