.barn tar en på orden

Idag var K lite ledsen på dagis. Han ville ha sin mamma. Hans fröken trodde det var för att hans kompis R inte varit där idag.
På väg hem frågade jag K varför han varit ledsen.
"Jag saknar min kompis!" svarade han.

Sedan ville han gå genvägen uppför stigen. Själv fick jag ta gångvägen med vagnen. Det är liksom en brant backe och sedan får man gå åt höger när man kommit upp, men istället för att ta backen finns en stig, men den är väldigt brant, lerig och stenig. Iallafall, K ville gå den vägen och det fick han ju förstås. Men precis i början låg en sten, 20*20*20 cm kanske. Han började prata om att om han snubblade på stenen skulle han trilla på marken.
Jag sa att han får gå runt stenen istället så kommer han inte att snubbla.
Och vad gör gullegosungen?
Han går förstås ett helt varv runt stenen innan han börjar knalla uppför stigen. Hahaha.

Kommentarer
Postat av: tiny

hahaha (: va rolig han är. ((:

2008-02-21 ~ 20:40:41
URL: http://tinys.blogg.se
Postat av: floria

Så charmigt, men så är det ju - du sa ju gå runt stenen ;-)

2008-02-22 ~ 13:08:45
URL: http://floria.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0