.tänker på killen

Idag har jag jobbat, och sedan åkte vi till slottsskogen med jobbet och åt goda tunnbröd med kyckling och annat gott samt spelade brännboll. Jag var publik.
Barnen var hemma idag, k var vaken inatt och sa att han hade ont i örat, och somnade inte förrän han fick alvedon. A har hosta. Men de var pigga ändå tydligen, men det är ju inte lätt att veta på morgonen. Som tur är verkar K inte ha öroninflammation som vi misstänkte inatt.

Sen på hemvägen hände något. Vi hoppade av bussen på Nils Ericsson-terminalen och ser då en räddningsdykarbil med båt på släp i ilfart mot bron. Efter kommer en brandbil och en ambulans. Vi (jag och M från jobbet) tänker att shit, någon som hoppat?

Sen går jag och hoppar på spårvagnen. Ser att brandbilen och ambulansen kört in under bron. På bron står två poliser och pratar med några på cykel, och ännu längre fram står en kille på fel sida av stängslet och håller i sig, och två poliser som står en bit ifrån och pratar med honom. Och nu sitter jag och tänker på killen och hoppas att han inte hoppade... kommer säkert aldrig få veta hur det slutade.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0