.fredag på 4h-gården

Idag träffade jag och ungarna en från mitt jobb och hennes ungar. Bara några busshållplatser härifrån (där vi går av för att gå till A´s dagis) och en kort promenad bort ligger en slags 4h-gård. Eller det är ett slags dagis/fritids fast ladugården är öppen för allmänheten.
Först hittade vi hopp-platsen, en stor, tjock matta och så en ställning att hoppa ifrån. Det var ca ½ meter, 1½ meter och 2 meter gissar jag. A hoppade från lägsta, K och de andra från mellersta. Sedan satt vi på ett berg och barnen fick plättar med rivna morötter och äppeldricka som jag hade med mig.
Därefter kollade vi på djuren, kaniner, marsvin, två grisar, en häst, några får . Sedan hoppade de igen innan vi tittade på de två korna i sin hage. Sedan gungade de och lekte i bergen och så hoppade de lite till. Tyvärr var olyckan framme just då,  A och ett annat barn som var där hoppade tydligen samtidigt så A ramlade ner från mattan och ner på marken under träställningen. Jag vet inte exakt vad som hände, för typiskt nog hade ungarna sprungit i förväg just då. Resultatet blev en stor bula i pannan och ett blåmärke under ögat. Inte så allvarligt som tur var.
Sen var det dags att åka hem, för även om vädret var varmt var det väldigt blåsigt.
Tyvärr hade jag inte kameran med mig, den var full och utan batterier, annars hade jag tagit kort och lagt ut.

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Låter mysigt trots missödet! Kram!

2011-04-09 ~ 08:20:51
URL: http://lippanssalighetssaker.blogspot.com

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0