.nästan utelåsta

Jag sitter och äter non-stop. Egentligen ska jag ha dem till K´s tårta imorgon. Han har önskat sig en lastbilstårta, och en lastbil måste ju ha last. Fast jag äter inte alla såklart, men jag kan visst inte ha godis hemma utan att stoppa i mig...


Vi var nära att bli allvarligt utelåsta jag och barnen. P åkte och repade och vi gick till affären. Väl hemma igen ska jag låsa upp säkerhetslåset, så jag sätter i nyckeln och vrider om ett kvarts varv och den fastnar! Inser att jag råkat ta fel nyckel, jag har tagit säkerhetsnyckeln till den gamla lägenheten! Och nyckeln sitter där den sitter, jag kan inte vrida tillbaka den och än mindre dra ut den. Barnen ser lite oroliga ut men jag lugnar dem och ringer P. Var är du? Kom hem och hjälp! Men han säger åt mig att rucka lit på den och jag gör det, och vilken tur, jag får loss den. Så vi kom in. Tur, tur, tur!

Idag har jag även tvättat i nya tvättstugan. Jättebra maskiner, fast lite kort tvättid, 3 h och jag är van vid 4. Fast å andra sidan är de snabbare än de i gamla huset, så man hinner tvätta nästan lika mycket ändå.

Snart ska jag slå in K´s paket. Han ska få ett spel, junior-labyrint, en legohelikopter som man även kan bygga till båt och flygplan, magic stickers med Thomas tåget, pippis pappa med herr Nilsson och en skattkista (A har ju pippi-huset och övriga figurer) och nån grej som ser ut som en glasstut, strycker man på en knapp flyger en boll upp och så ska man försöka fånga den. Hoppas han blir glad!

Kommentarer
Postat av: tina

Ge Keiron en stor kram o puss från mig idag på sin födelsedag! ((:

2010-09-09 ~ 17:47:17

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0