.det blir inte alltid som man tänkt sig

Jag jobbade i tre dagar i sträck och längtade till helgen då vi skulle få en värmebölja på 15-17 grader. Planerna var att jag och barnen skulle till skogen och se om vi inte kunde hitta något påskris. Kanske pyssla lite också.
Men det blir inte alltid som man tänkt sig. Der ösregnade hela natten mot lördagen, och hela dagen har det varit regn och dis. Och A vaknade klockan tre i natt med magsjuka.
Stackars liten. Hon äter inte, och det hon dricker får hon inte behålla så länge. Det har blivit en massa film och en dag i soffan, plus en massa dusch och bad för lillstumpan. Nu innan läggdags var hon jättetrött igen, trots att hon sovit i flera timmar på dagen.
Och jag går bara och väntar på att bli sjuk. Vi slipper aldrig undan när det väl är här. Inte idag, men imorgon? På måndag? Och tills det bryter ut kommer jag inbilla mig en massa. Mår jag inte lite illa?
Jag hatar magsjuka.
Och så har vi en timme kortare natt. Suck. Fast jag är utvilad, som tur var gick jag och la mig redan klockan tio igår.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0