.femårsdagen

Femårsdagen är till ända.
K blev superlycklig över sina presenter. Och jag blir så stolt över honom! Efter att ha lekt en stund gick han plötsligt fram till P, gav honom en stor kram och sa: "Tack, pappa!" Sedan var det min tur, kram och "Tack, mamma!" och sedan fick även A en stor kram och ett tack.

Byggsatsen har byggts till grävsmaskin, helikopter, motorcykel och flygplan, piratgubben har fått en legobåt, boken har lästs och läses just nu, filmen har tittats på, tunneln har varit en stor succé och pusslet lades av mig och A.

Middagen blev makaroner och falukorv efter önskemål, men ingen av ungarna åt särskilt mycket. Jag fattar inte det, jag får jämt höra att det är älsklingsmaten, men när jag lagar det lämnas nästan allt ändå. Iallafall falukorven. Makaroner brukar slinka ner. Jag borde lagat lasagne. Det älskar de.

Gjorde ingen tårta idag, istället blev det glass med chokladsås, jordgubbssås, strössel, maränger och två sorters chokladkex.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0