.jag skulle ju skriva om stockholm

Nu var det ju över en vecka sedan vi kom hem, och ännu inget inlägg. Jag har iallafall lagt in korten i datorn, två stycken kan ses lite smått uppe i vänstra hörnet på bloggen. Lite fler lägger jag in någon annan dag, på onsdag kanske. För imorgon blir det jobb och sedan dagisfest, och efter det är det ju tv-kväll. Onsdag ska barnen få vara hemma för A har en bvc-tid. Hela helgen kommer gå åt till att jobba, långa dagar fredag-söndag och nästa vecka har K även en tandläkartid. Då måste jag också kolla upp varför A inte blivit kallad än.

Men nu var det ju stockholm och habo jag skulle skriva om.

Jag och barnen tog tåget på onsdagen, allt gick bra som tur var. Lite folk. På torsdagen gick vi till lite lekparker medan mamma/mormor jobbade, och när hon kommit hem packade vi in oss i bilen och körde. A somnade snabbt, och vi fick väcka henne när det var rast-dags. Hittade ett bra ställe där vi kunde gå på toa, köpa glass och leka vid en bamselekplats. Inte stor, utan bamse, björnen, satt på taket.
Vidare upp mot stockholm och äntligen fick jag träffa T för första gången! Läskigt att hålla i en bebis först, men jag vande mig lite sen. Kul att träffa C också. K la totalt beslag på henne, och stackars A lekte nog mest för sig själv eller satt och gnällde lite i min famn.
På fredagen tog vi bussen och båten till Junibacken, vilket blev en succé. Härliga lekplatser, favoriten var nog Elsa beskowskogen, så mysigt uppbyggd! Barnen sprang omkring hela dagen och både A och C somnade i sina vagnar på vägen hem.
Dagen efter det blev det frukost, lite lekparkslek och sedan åkte vi till habo igen, med stopp på samma ställe som på ditvägen, och ett stopp i Gränna för lite polkagrisköp.
På söndagen firade vi T som fyllt år och på eftermiddagen/kvällen tog jag och barnen tåget hem igen. Hemma en dag och sedan blev det jobb i fem dagar.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0