.regn, rusk och solsken

Igår var det härligt väder, visserligen bara 16 grader, men det var bättre än vad det varit förut iallafall. Först var barnen och jag ute i nästan 3 timmar, jag med en bok och de med ponnys, bilar, snäckor och spring i benen. Sedan var vi inne i några timmar innan det blev en lekparkstur på 1,5 timme.

Idag började dagen med regn. Rejält regn. Barnen till dagis och jag till jobbet. Lugn dag! Som tur var klarnade vädret upp under dagen, blev soligt men blåsigt.
Sedan tog jag bussen och mötte P och barnen vid Willys och vi gick och storhandlade, köttfärs, fisk, kyckling, pasta, ris och ost hamnade i korgen. Ska handla lite mer på måndag och fylla frysen rejält, men jag skulle hem själv sen med ungar, kassar, min väska, regnkläder, ballonger och teckningar (P och barnen kom direkt från dagis) så vi handlade bara så mycket som fick plats under vagnen. Sedan drog jag hem själv på en spårvagn full av skrikande jävla ungar (inte små alltså), hem, barnen fick macka och så drog vi till ica för mjölk, bröd och midsommarmat. Det blir färskpotatis och lövbiff till mig och P, köttbullar till barnen tror jag. Lite sallad. Och så tårta. Var tvungen att köpa jordgubbar fast de var dyra. Det fick bli tyska för 69 kr kilot, de svenska kostade 99. Hektisk dag!

Nu börjar min mini-semester, hoppas på fint väder!

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0