.jag vill inte heta Ella

K lekte att jag var farmor, P var farmors sambo, han själv var en pojkmamma, dvs en pojke som var en mamma, och han var mamma till A som hette Ella.
Stackars A blev lite förstörd av leken och satt i mitt knä och var lite deppig.
A: Mamma, jag vill inte heta Ella!
Jag: Men K lekte bara, du heter inte Ella, du heter A.
A: Ja, jag heter A, inte Ella!

Var på utvecklingssamtal idag också, för A, det är alltid lika roligt. Särskilt när de bara har bra saker att säga, om att A är så duktig och verbal och empatisk.

Annars har det inte hänt mycket idag, bara regn, regn, regn, så vi var bara ute den tid det tog att gå hem från dagis, men det räckte för ungarna att plaska omkring i lite vattenpölar, och båda trillade på genvägen de envisades gå och blev lite ledsna. Hemma blev det film och fredagsgodis för barnen, och jag sitter här och ska snart gå och lägga mig, för det är jobb precis hela helgen.

Kommentarer
Postat av: floria

Varför är det alltid Ella? Skruttisen har pratat mycket om en tjej på dagis - Ella. När vi skulle gå hem en dag så sa hon "Hej då Ella" när vi gick förbi. Inte så konstigt med det, bara det att sekunden senare kommer en av fröknarna och säger "flytta på dig Saga". Det är alltså bara skruttisen som kallar Saga för Ella. Weird.

2009-06-15 ~ 09:16:14
URL: http://floria.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0