.julstress

Det känns som det blir mycket nu.
Imorgon efter jobbet ska jag göra en halv sats pepparkaksdeg till. P och barnen åt ju upp en hel burk när jag jobbade i helgen. Tur de inte fick ont i magen. Men hälften av alla pepparkakor vi bakade är slut och de skulle räcka till nyår! Jag och barnen ska dessutom lägga kristyr på ett gäng. Ett gäng pepparkakor alltså.

På onsdag efter jobbet ska jag handla barnens julklappar, de flesta iallafall. Sen på torsdag ska vi baka pepparkakor igen. Sedan kommer dagisfesten på helgen, och helgen efter det är det julfest på jobbet, och innan dess fyller P år och det ska bakas julgodis och göras marsipan. Och dagen efter julfesten på jobbet hoppas jag P´s mamma med sambo kommer och hjälper oss forsla hem en julgran.

Sedan ska det ju också handlas hem julmat och pyntas och så måste jag till stan och köpa julklappar till P någon dag.

Det är mycket och det börjar nästan kännas stressigt, så det är bra att det är en rolig stress, jag älskar julförberedelser!

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0