.det kunde gått illa

Idag gjorde jag en otrolig klantig sak som kunde gått väldigt illa! Blev lite skakig i knäna efteråt, och jag kommer nog aldrig göra samma misstag igen.

Lagade mat, supergod fisk! Har aldrig lyckats så bra med torsk innan, men den här gången såg jag till att den var noga tinad innan. Salt och peppar och citronsaft på. Sedan ett mandeltäcke (vitt bröd, flagad mandel, citronpeppar, persilja, lök och så matlagningsgrädde fast jag hade ingen så jag tog turkisk yoghurt + lite mjölk) på fisken och in i ugnen. Mums!

Fast det var ju inte det jag skulle skriva om. Slängde fisken i ugnen och skalade potatis till potatismoset, satte grytan på plattan. Och här tog jag beslutet som gjorde att det gick bra. När jag gör mat som klarar sig själv så händer det att jag lämnar köket och leker med barnen en stund medan det kokar. Idag ställde jag mig och diskade lite disk som var istället. Upptäckte att jag glömt sätta på plattan, hoppsan, satte på den och fortsatte diska.
Någa tallrikar, några bestick, vänder mig av någon anledning om mot spisen och ser hur det ryker från ena plattan! Shit, satte på fel platta och på den plattan låg det två grytlappar!
Jo jag vet, klantigt att lägga dem på spisen, men jag tänkte tillochmed när jag lät dem vara kvar att äh, de ligger ju en bit ifrån plattan jag ska använda.
Slet iallafall bort dem från plattan och stängde snabbt av. Det glödde lite på plattan och jag visste inte vad jag skulle göra så jag slängde på lite vatten. Sen köra ut A från köket och öppna fönstret på vid gavel för att vädra ut. Efter det upptäckte jag att det glödde i ena grytlappen fortfarande så de hamnade under kranen, och sedan var det bara att slänga dem.

Klantig jag är!

Till råga på allt är ponnysarna fortfarande borta, och sedan kom kisse Lava och haltade på tassen! Tror hon hoppat och stött i, men det verkade inte vara så allvarligt för hon stödde lite på den och hoppade upp på den höga bokhyllan. När hon skulle ner igen slog hon i mer, och sedan ville hon inte alls gå på benet. Men det är inte brutet, inte svullet, inte sårigt och verkar inte så ömt, och nyss kom hon och la sig bredvid mig så det verkar vara bättre. Annars blir det veterinären imorgon.

Men en bra sak är att vi äntligen köpt kartonger, trådkorgbackar och en ny tvättställning, så nu kan jag hänga 3-4 maskiner istället för 1½-2. Dessutom har jag fått tre dagars jobb i veckan!

Kommentarer
Postat av: tina

Otäckt! Tur att du såg det och att det gick bra!



Hoppas lava kryar på sig med!

2009-04-20 ~ 21:23:05
URL: http://tinys.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0