.små utvecklingssteg

K går på toaletten! När jag hämtade honom från dagis idag skulle han kissa innan vi gick - och som om det vore helt självklart gick han och satte sig på toan. Jag blev så förvånad! Så kom hans fröken, och jag sa att det var första gången jag sett honom gå på toa, och hon sa att han gjort det innan också, och att hon bara satt honom är utan att tänka på det, men att han inte sagt något.
Så roligt, han börjar bli stor min lille kille. Sen hemma satt han på pottan en gång, och på toan en gång, innan sängdags precis.

A kallar P för hans förnamn. Pääätä. Låter urgulligt. Hon hör väl att K inte alltid kallar honom för pappa.
idag gick hon hela vägen till dagis när vi skulle hämta K. Efteråt så gick vi till lekparken, och hon kröp genom nätet 3 gånger (jag fick också krångla mig igenom såklart) och skulle åka rutchkanan helt själv. Jag ville egentligen hålla i henne, men vad gör man när hon tagit sig högst upp och jag frå stå och hålla däruppe så hon inte trillar ner? Jag hinner ju inte springa ner för att ta emot henne. Så hon fick åka själv men det gick bra.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0